Zajęcia dla dzieci i rodziców z gr. Bratki
Piątek 10.04.2020r.
1.„Zajączki” – zabawa ruchowa skoczna. Rodzic rozkłada na dywanie sylwety pisanek, między którymi dziecko ma się poruszać podczas muzyki. Gdy muzyka milknie, dziecko staje przed wybraną pisanką i obunóż przeskakuje przez nią.
Przed Wielkanocą Dominika Niemiec
Pomogę mamie upiec makowca i babkę.
Na babkę, wiem to na pewno, zawsze babcia ma chrapkę.
Ale najpierw trzeba święconkę przygotować.
Może tym razem czekoladowe jajka tam schować?
Babcia jak co roku tłumaczy: „Do koszyka pisanki wędrują,
zobaczysz, wnusiu, na śniadanie na pewno ci posmakują”.
Dziadek z tatą też dzielnie mamie pomagają,
od samego rana dom cały sprzątają.
Fajnie jest być razem, szykować wszystko na święta,
pomagać sobie, kochać bliskich, o wielkanocnych zwyczajach pamiętać.
Rozmowa z dzieckiem na podstawie tekstu utworu. Rodzic pyta:
– zabawa ruchowo-naśladowcza. Rodzic gra na tamburynie lub innym dowolnym instrumencie. Dziecko zamienia się w kurczaczka i kurczaczek biega po sali. Na hasło rodzica.: Kurczaczek w skorupce dziecko zatrzymują się, przykuca, tworzy nad głową daszek ze splecionych dłoni. Na polecenie rodzica.: Kurczaki wychodzą ze skorupek dziecko otwiera splecione dłonie i ponownie poruszają się w rytm muzyki. Zabawę powtarzamy kilka razy.
Zadaniem dziecka jest podzielenie jajek ze względu na wzór. Dziecko liczy jajka w kropki i w kreski. Określają, ile ich jest. Następnie rodzic daje dziecku po cztery jajka żółte i po cztery niebieskie. Dziecko oddzielają od siebie jajka według koloru. Liczy, ile jest jajek każdego koloru.
https://www.youtube.com/watch?v=9pCJGz1jOzk
6 . Opowieść ruchowa „Przygoda Wielkanocna” z elementem ćwiczeń gimnastycznych. Rodzic opowiada, pokazując odpowiednie ruchy ilustrujące jej opowiadanie. Dziecko ją naśladuje.
Mały zajączek (przykuca, przykłada dłonie do głowy – robi uszy zajączka) skakał po łące i zastanawiał się jaką ,świąteczną niespodziankę przygotować dla swoich przyjaciół (skacze w przysiadzie w różnych kierunkach). Postanowił zrobić dla nich pisanki (naśladuje malowanie pisanek). Kiedy były już gotowe, delikatnie poukładał je w wózku.(naśladuje przenoszenie pisanek w obu dłoniach z jednego miejsca na drugie). Powoli ciągnął wózek , aby rozwieść pisanki do swoich kolegów(naśladuje ciągnięcie ciężkiego wózka za sznurek). Wózek był ciężki. Zajączek co pewien czas zatrzymywał się, ocierał pot z czoła (ociera pot z czoła raz jedna ręką raz drugą) oraz przeciągał się ,aby rozprostować plecy i ręce (przeciąga się). Był już bardzo blisko domu kogucika ,kiedy nagle potknął się i przewrócił (naśladuje potknięcie i przewrócenie się).Wózek z pisankami przechylił się na bok , a pisanki poturlały się po trawie (turla się po dywanie w różnych kierunkach). Skorupki pisanek zaczęły pękać .Wykluły się z nich kurczątka (naśladuje wykluwanie się kurczątek z jajek). Zajączek przestraszył się i zaczął uciekać (skacze w przysiadzie), a kurczątka machając swymi malutkimi skrzydełkami, pobiegły za nim (biegnie machając ugiętymi łokciach rękami). Kurczątka były jednak malutkie, dlatego szybko się zmęczyły .Przykucnęły więc na trawie (przykuca), aby odpocząć. Tymczasem zajączek opowiadał przyjaciołom o swojej przygodzie, a oni się z niego głośno śmiali (naśladuje śmiech). Myślę, że o zajączku nie można powiedzieć , że był bardzo odważny, bo przecież przestraszył się małych kurczątek.
Po zabawie dziecko może wymyślić zakończenie historii, podać swoje propozycje, co mogło się stać z kurczątkami.
Niech nadchodzące Święta Wielkiej Nocy
Przyniosą same radosne i szczęśliwe dni
Oraz będą doskonałą okazją do spełnienia wspaniałych chwil
W gronie najbliższych.
Życzą: ciocia Ania i ciocia Klaudia.