Czwartek – 02.04.2020 r.
Temat dnia: Skąd się bierze wełna?
Na polanie trawkę je,
Wybrzydzając bee i bee,
Wełnę ma i duże rogi,
Gdy go spotkasz zejdź mu z drogi.
Ten mały nasz baranek
wszyściutko ma wełniane.
Wełniane ma trzewiczki,
wełniane rękawiczki.
Co tu robisz, baranku?
Chłodno dzisiaj od ranka,
chmurki w niebie jak pianka.
Ten mały nasz baranek
wszyściutko ma wełniane.
W kołnierzu futra pełnym
ma łepek cały z wełny.
Ślicznie ci jest, baranku,
w tym wełnianym ubranku.
Rozmowa na temat treści wiersza.
Wydrukujcie obrazki i razem z dzieckiem dowiedzcie się, jak powstaje sweter.
Dziecko buduje ogrodzenie z klocków. Za ogrodzenie wkłada kulki z waty. Część kulek jest poza ogrodzeniem. Dziecko wkłada „zaginione” owieczki do zagrody za pomocą pęsety lub klamerki do bielizny (ewentualnie przy braku pęsety – rączką).
5.„Wyganiamy owieczki z zagrody” – motoryczno-matematyczna zabawa z kostką.
Dziecko wyjmuje z zagród wszystkie kulki z waty, czyli wygania owieczki z zagród. Rodzic rzuca kostką (mogą być dwie kostki, wtedy zadanie będzie troszkę trudniejsze) i dziecko przelicza, ile oczek wypadło. Dziecko umieszcza w zagrodzie odpowiednią liczbę owieczek, wkładając kulki z waty za pomocą klamerki do bielizny lub pęsety.
Mama owca ma zawiązane oczy. Próbuje odnaleźć swoje dziecko, zagubioną owieczkę, po dźwięku dzwoneczka (dziecko z dzwoneczkiem przemieszcza się po domu). Zabawę można wielokrotnie powtórzyć.
Do wykonania baranka niezbędna jest pomoc rodzica 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=VBxAsP_9GXU