Zajęcia dla dzieci z grupy Słoneczniki.

Piątek, 27.03.2020 r.

Plan dzienny zawiera propozycje zabaw dydaktycznych, ruchowych oraz prac plastycznych.

Temat tygodnia:  W ogrodzie.


Zajęcia i zabawy dydaktyczne

Przypomnienie nazw zwierząt, które zapadają w zimowy sen.

Poproś dziecko aby wskazało części ciała poszczególnych zwierząt

– m.in. głowa, nogi, plecy, oczy, nos

Zapytaj dziecko czy wie, które ze zwierząt jest większe, które mniejsze.

Zapytaj dziecko czy widzi podobieństwa i różnice w wyglądzie obu zwierząt


Zabawy ruchowe

Wiosenna pobudka

 (fragment)

Katarzyna Marciniak

Dzieci pokazują ruchami treść utworu

 

Żona misia w marcu z rana,

Po zimowym śnie zaspana,

(dzieci wyciągają ręce, ziewają)

 

Wyszła w kapciach do ogródka,

(dzieci maszerują w miejscu)

 

Rycząc: – Misiu mój, pobudka!

(Rodzic mówi zniżonym tonem)

 

Przyszła wiosna, już jaskółka

(dzieci naśladują latające jaskółki)

 

W locie tnie z radości kółka.

Miś otworzył prawe oko,

(dzieci otwierają jedno oko)

 

Ziewnął głośno i głęboko,

dzieci ziewają głośno)

 

Włożył szlafrok i do żony

(dzieci naśladują wkładanie szlafroka)

 

Rzekł nie całkiem obudzony:

– Wiosny jeden ptak nie czyni,

(Rodzic mówi zniżonym tonem)

 

Wróćmy pospać do jaskini.

Zaraz jednak lewe oko

(dzieci robią duże oczy)

 

Też otworzył miś szeroko,

Bo wokoło świat radosny

Już obchodził Święto Wiosny […]

(dzieci podskakują, krzycząc: „Hura!”)


Zabawa paluszkowa

 

Gość

Krzysztof Sąsiadek

 

Zabawa ma na celu przypomnienie dzieciom, które z dzikich zwierząt zapadły w zimowy sen.

Przypomnijcie sobie wspólnie te zwierzęta i zgadnijcie, którego może dotyczyć wierszyk.

 

Ktoś się schował pod listkami.

(dzieci wyciągają rękę zaciśniętą w piąstkę)

 

Pierwszy listek zabieramy,

(dzieci prostują mały palec)

 

drugi listek zabieramy.

(dzieci prostują serdeczny palec)

 

Zawiał wiatr,

(dzieci dmuchają na piąstkę)

 

trzeci listek sam już spadł.

(dzieci prostują palec środkowy)

 

Czwarty listek zabrał ktoś

(dzieci prostują palec wskazujący)

 

i pojawił się nasz gość!

(dzieci prostują i zginają kciuk)

 

Oczy, buzię, nosek ma;

(dzieci wskazują części buzi)

 

główka gotowa raz-dwa.

(dzieci łapią się za głowy i nimi poruszają)


Praca plastyczna

Pokoloruj lub pomaluj wybrane zwierzę.

Spróbuj wyciąć jego sylwetkę nożyczkami

Rysowanka nr 1

Rysowanka nr 2