Propozycje zadań dla dzieci z grupy Bratki

Środa, 31.03.2021r.

 Temat dnia: Sprzątamy świat.

 

Na początek zastanówmy się czy my możemy mieć wpływ na porządek panujący dookoła nas?

Co należy  robić ze śmieciami, których jest tak dużo dookoła?

Posłuchajcie wiersza, obejrzyjcie krótka bajkę edukacyjna  i porozmawiajcie na temat ich treści z rodzicami.

Dzieci słuchają wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej:


„Przedstawienie”

W klasie wielkie poruszenie.

Występują dziś na scenie

Ala, Ola, Ewa, Basia,

Kuba, Kazio, Staś i Kasia…

Na odpady nie ma rady.

Nie schowamy do szuflady

gór odpadów oraz śmieci.

Wiedzą o tym nawet dzieci!

Na odpady nie ma rady,

lecz nie płaczmy, bez przesady

aby na to coś zaradzić

trzeba z głową je gromadzić.

Segregujmy je dokładnie

zamiast wrzucać jak popadnie.

– I od dzisiaj śmiećmy z głową,

nowocześnie, postępowo!

Czyś jest biedny, czy bogaty,

kładź oddzielnie szkło i szmaty,

i przedmioty metalowe,

i odpady plastikowe.

Recyklingu dobre duszki

prędko zrobią z puszek puszki,

buteleczki z buteleczek,

pudełeczka z pudełeczek…

A ze szmat, z makulatury

pism i książek całe góry!

– Niech się wreszcie normą stanie

wtórne wykorzystywanie!

Jaś brwi zmarszczył, myśli, myśli…

Kupmy koszyk na ogryzki!

Próbę recyklingu zróbmy

i na jabłka je przeróbmy!

 

*Dzieci odpowiadają na pytania:

Co to znaczy śmiecić nowocześnie i postępowo?

Dlaczego trzeba segregować śmieci?

Z jakich materiałów możemy jeszcze raz skorzystać?

Jak to zrobić?

Czy recyklingiem naprawdę zajmują się dobre duszki?

Do czego są potrzebne śmieciarki?

Co się może stać, jeśli śmieciarki przestaną przyjeżdżać po śmieci?

 

Bajka edukacyjna – proekologiczna

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

 


Fabryka śmieci -Zabawa matematyczna

 

Usiądźcie na podłodze.

Rodzic rozkłada plastikowe butelki, gazety, nakrętki itp. i prosi o posegregowanie materiałów.

Tłumaczy, że wszystkie produkty

kiedyś były nowe i pochodzą z różnych fabryk.

Dwoje ochotników (np. rodzic i dziecko)wybiera dla siebie fabryki,

  1. jedna osoba – plastikowych butelek, a druga –

nakrętek do słoików.

 Każdy z „fabrykantów” rzuca

kostką, ale bierze tyle przedmiotów, ile wskazała

kostka rzucona przez przeciwnika. Wspólnie przeliczają i sprawdzają czy zadanie zostało prawidłowo wykonane.


Teraz czas na trochę ruchu.

Przesyłam link do jednej z Waszych ulubionych zabaw ruchowych.”Strażak” oraz propozycji zabawy w parach.


„Strażak”

https://www.youtube.com/watch?v=BKAw3y1HKuE&t=116s


„Naśladuj mnie”

– zabawa pantomimiczna w parach.

Dzieci dobierają się w pary i stają naprzeciwko

siebie. Jedna z osób zaczyna się poruszać, a druga

próbuje naśladować jej ruchy w lustrzanym odbiciu

przy dźwiękach muzyki wyciszającej. Po wykonaniu

zadania następuje zamiana ról.

 

Podkład muzyczny do zabawy:

https://www.youtube.com/watch?v=Eh_dH40FRhc


Praca  w książkach dla osób,które mają w domu książeczki z kartami pracy

„Dzieciaki w akcji” część 3

 


Zachęcam do wykonania zadania ze stron nr 30-31 

Na koniec przedstawiamy kilka propozycji,które mogą Państwo wydrukować.

 

 

Miłego dnia:)