Propozycje aktywności dla dzieci z grupy ,,Maczki” – czwartek 30.04.2020
Temat dnia: ,,Wiem, gdzie Wisła jest na mapie!”
Płynie, wije się rzeczka
jak błyszcząca wstążeczka
(rysujemy na plecach dziecka falistą linię)
Tu się srebrzy,
(delikatnie drapiemy je po plecach)
tam ginie,
(wsuwamy palce za kołnierzyk)
a tam znowu wypłynie!
(przenosimy dłoń pod pachę i szybko wyjmujemy)
zadanie 3 znaczenie rzeki w życiu człowieka
,,Budujemy mosty” Z. Bronikowska
– Masz już klocki?
– Mam!
– Usiądź sobie tam,
a ja tu – na wprost…
zbudujemy most!
Na tym pierwszym będą tory,
Bo most będzie kolejowy…
A ten drugi most
wspaniały!
Auta będą tu jechały
i tramwaje. I… co chcesz!
– A most trzeci?
– Będzie też!
Po tym trzecim, białym moście
przyjdą do nas lalki w goście…
Śliczne lalki – malowanki,
kolorowe wycinanki!
O… już idą!
Patrz!…
Więc się teraz pobaw z nami,
a jak będzie czas,
to dom lalkom zbudujemy,
dom piękny – jak nasz!
Po lekturze wiersza można zapytać: W co chciało się bawić dziecko? Co będzie na pierwszym moście? Co będzie jeździło na drugim moście? Dla kogo będzie trzeci most? Co dziecko zaplanowało jeszcze zbudować?
Po wierszu proponujemy maluchowi budowę mostu nad rzeką oraz innych budowli 😊
Rybki należy wydrukować i wyciąć, założyć na każdą z nich spinacz biurowy. Przygotować wędkę z patyka – na jednym końcu przywiązujemy sznurek (możemy dodatkowo podkleić klejem na ciepło). Na końcu sznurka umieszczamy magnes (przywiązujemy, lub przyklejamy klejem na ciepło). Wycięte rybki umieszczamy w ,,wodzie” i zabawa gotowa! Zadaniem dziecka będzie łowienie rybek z wykorzystaniem wędki. Ciekawe, czy uda się złowić je wszystkie? A może by tak przygotować więcej wędek i zorganizować zawody? 😉 Nie zapomnijcie policzyć i porównać, komu udało się złowić najwięcej ryb!
Miska z wodą będzie rzeką, po której maluch będzie transportował towary, a plastikowy pojemnik – łódką.
Zadaniem dziecka będzie załadować łódkę w taki sposób, aby zmieściło się w niej jak najwięcej towarów, ale żeby nie zatonęła.
Można zasugerować maluchowi, żeby najpierw zastanowił się nad ciężarem wkładanych rzeczy.
Dziecko umieszcza towary w łódce do momentu, w którym uważa, że już nic więcej nie może do niej włożyć lub do chwili zatonięcia łódki,
Na zakończenie wspólnie sprawdźcie ile towarów udało się przewieźć.
Pamiętajcie o wnioskach: Ładowanie łódki należy zacząć od najlżejszych towarów – łódka ma swoje możliwości zanurzenia – im cięższe towary, tym szybciej się zanurza.
Pytanie do rozważenia: GDZIE SĄ RZEKI BEZ WODY? 😉
Proszę pamiętać, że są to propozycje, część z nich można w razie potrzeby zmodyfikować. Nie ma obowiązku realizowania wszystkich propozycji. Jeśli chcieliby Państwo podzielić się np. zdjęciem z wykonania jednego
z proponowanych zadań można podesłać je na mojego e-maila alicjaharasimowicz@gmail.com