Środa – 08.04.2020r.
Temat dnia: Co się kryje w święconce?
Rodzic drukuje obrazek z przedstawionym na nim koszyczkiem wielkanocnym. Rozcina go na kilka kawałków a zadaniem dziecka jest ułożenie go tak by powstał jednolity obrazek.
Rodzic pyta dziecko, jak obchodzi się Wielką Sobotę i co zabiera się do kościoła. Na stole rozsypuje zdjęcia różnych pokarmów. Wśród zdjęć znajduje się sześć pokarmów, które powinny znaleźć się w koszyczku (chleb, jajko, wędlina, chrzan, ciasto, sól). Dziecko ma podać nazwy wszystkich produktów, które powinny znaleźć się w święconce.
Rodzic krótko wyjaśnia znaczenie poszczególnych potraw w koszyczku:
–– chleb – symbolizuje ciało Pana Jezusa, a także dobrobyt
–– jajko – to symbol życia i zwycięstwa nad śmiercią, podzielenie się jajkiem miało umacniać więzi
rodzinne
– wędlina – miała zapewnić płodność i zdrowie
– sól – to symbol oczyszczenia, miała chronić przed złem
– chrzan – miał zapewniać siłę fi zyczną
– ciasto (babka) – symbolizuje umiejętności i doskonałość
Rodzic rozmawia z dzieckiem, zadaje mu pytania:
Przygotujcie dwa kubeczki oraz słomki. Wsypcie do jednego kubeczka fasolę. Zabawa polega na zasysaniu powietrza w taki sposób, aby zassać do końcówki słomki fasolę i przenieść ją do drugiego kubeczka nie dotykając fasolki palcami. Zabawa trwa do momentu aż wszystkie fasolki zostaną przeniesione do drugiego kubeczka.
6. Ćwiczenie matematyczne.
https://szaloneliczby.pl/nad-pod-w-lewa-prawa/